سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیف الشاهر13(شمشیر کشیده)
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
داغ کن - کلوب دات کام اگه دوست داشتید سری هم به آرشیو بزنید
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/5/12 توسط کربلایی عباس 13
راهبرد‎های جدید محور مقاومت؛ تیرهایی که باید به سنگ بخورد!

سرزمین پارسی در مقابل بسیاری از دسیسه‎‎های هیولای سرمایه‎داری ایستاده است. این‎روز‎ها بزرگ سرمایه‎داران جهان که حال و روز چندان خوشی نیز ندارند، در حال پرتاب کردن آخرین تیر‎های در ترکش خود به‎سوی ایران هستند.
به گزارش جهان، محور مقاومت در یک سال گذشته مورد هجمه‎ای بی‎سابقه قرار گرفته است. ایران به‎عنوان بازوی اصلی این محور شاهد بی‎سابقه‎ترین تحریم‎‎های اعمال شده علیه یک ملت؛ سوریه مواجه با دسیسه‎‎هایی شیطانی برای سرنگون ساختن دولت «بشار اسد» و حزب‎الله همچنان شاهد طرح‎‎هایی برای خنجر زدن از پشت سر است.

ارتجاع فاسد عربی، اسلام سکولاریزه شده ترکی و اسلام متحجر تکفیری در کنار دو کانون اصلی شیطان یعنی ایالات متحده و اقمارش و رژیم اشغالگر، دست به اتحادی عیان و آشکار برای شکستن این محور زده‎اند. درحالی که عراق نیز در آستانه پیوستن به این حلقه قرار گرفته است، شکستن حلقه سوریه می‎تواند باعث عقب‎گردی مهم در محور مقاومت شود.

از پسِ چنین حادثه‎ای است که نقش استراتژیک ایران در معادلات خاورمیانه کم می‎شود و حزب‎الله لبنان یکی از اصلی‎ترین پشتیبان‎‎های خود را از دست می‎دهد. بدین ترتیب راه برای تحقق آرزوی دیرینه از نیل تا فرات اسراییلی فراهم می‎شود. به نوشته پنجره در چنین شرایطی است که باید راهبرد‎های تازه پایداری تدارک دیده شود:

1. سرزمین پارسی در مقابل بسیاری از دسیسه‎‎های هیولای سرمایه‎داری ایستاده است. این‎روز‎ها بزرگ سرمایه‎داران جهان که حال و روز چندان خوشی نیز ندارند، در حال پرتاب کردن آخرین تیر‎های در ترکش خود به‎سوی ایران هستند.

تحریم‎‎های فلج‎کننده راهبرد جدید آن‎ها در این مسیر است. در برابر چنین راهبردی، اقتصاد مقاومتی راهبرد مقابله به مثل ایران است. اقتصاد مقاومتی، اقتصادی برای مواجهه با تحریم‎‎های فلج‎کننده است که می‎تواند راه را برای عبور از شرایط جدید پیش پای ایران قرار دهد.

2. سوریه بیش از هر چیز گرفتار یک جنگ روانی تبلیغاتی تمام‎عیار است. ایالات متحده و اقمار آن تحمل حضور در جنگ با سوریه را نخواهند داشت. دولت ترکیه از پشتیبانی ملی برای ورود به چنین عرصه‎ای برخوردار نیست و حضور چند‎ماهه سردمداران این کشور در نوک پیکان هجمه علیه سوریه، تبعات سنگینی برای آن‎ها و نقش منطقه‎ای ترک‎ها داشته است. اعراب نیز جربزه و جسارت ورود به چنین جنگی را ندارند.

آنچه در این زمینه تدراک دیده شده است، آموزش و تجهیز گروه‎‎های تروریستی تکفیری و اعزام آن‎ها به داخل سوریه برای برهم زدن نظم و امنیت ملی است تا از پی آن، از به هم پیوستن این گروه‎ها با یکدیگر و با مخالفان داخلی، زمینه برای سرنگون ساختن دولت بشار اسد فراهم شود. آنچه بستر چنین اقداماتی را فراهم ساخته است، جنگ روانی و تبلیغاتی رسانه‎‎های غربی - عربی - صهیونیستی با همکاری گروه‎‎های تروریستی است.

از پی این جنگ روانی، درکی نادرست از وقایع سوریه در جهان به‎ویژه جهان اسلام و جهان عرب شکل گرفته است که باعث موضع حق‎به‎جانب شیاطین برای پیشبرد دسیسه‎‎های خود در سوریه شده است. بی‎تردید مهم‎ترین راهبرد برای مواجهه با این شرایط، تلاش برای زدودن تصویر ساخته‎شده توسط رسانه‎‎های جنگ از اذهان مردم است. با چنین اتفاقی است که بستر‎های اقدامات و گام‎‎های بعدی از بین می‎رود و مردم سوریه می‎توانند در مسیری گام بردارند که خود می‎خواهند.

3. شرایط فعلی برای حزب‎الله لبنان، شرایط پیش از طوفان است. حزب‎الله باید از همین روز‎ها در تدارک آمادگی برای مواجهه با طوفان باشد و در این مسیر توجه به پیوستگی‎‎های داخلی و ملی در کنار قدرت نظامی و اطلاعاتی لازم و ضروری است.

انتخاب راهبرد درست و اجرای مناسب آن، کلیدی‎ترین عنصر در پیشبرد اهداف محور مقاومت در ماه‎‎های آتی است. از این منظر آموزش همگانی برای استفاده از همه پتانسیل‎‎های محور مقاومت ضروری است.


داغ کن - کلوب دات کام اگه دوست داشتید سری هم به آرشیو بزنید
.: Weblog Themes By Pichak :.










تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک